Skialp St.Moritz: v masíve Piz Albana 3098m

18.02.2020
skialp-st-moritz-v-masive-piz-albana-3098m

St. Moritz/Champfér 1800m. Štartujem od auta ktoré parkuje na okraji osady. Najprv ma čaká preklučkovať sa peši s lyžami na chrbte pomedzi domy, lyže pripnem až neskôr. Pozerám sa na vysvietený kopec vľavo nad Val Suvretta. Očami som to miesto pozoroval už nejaký ten rôčik a tak som dnes využil stabilné podmienky a vyrazil som po lúkach a strmých stráňach smerom k vrcholu Albana.

Ak by som si nebol snehom veľmi istý tak by som sa do týchto miest neodvážil, v takomto prípade sa na túru do týchto končín štartuje z parkoviska nad novým tunelom pri ceste v smere na Julierpass.

Mal som toto miesto napozerané už z okolitých kopcov. V závere stúpania sa dostávam do veľkého amfiteátra tvoreného hrebeňom spomínaného vrcholu. Do neho sa zarezávajú dva výrazné žlaby končiace až na hrebeni. Som prvý krát v týchto miestach a tak som zamieril najprv do toho širšieho a miernejšieho. Sneh nebol úplne ideálny ale dalo sa. Túra vyhliadkovo a lyžiarsky veľmi pestrá. Na pomerne krátkom úseku sa nastúpa 1250 výškových metrov a pri zjazde je z čoho vyberať. Tých variánt je tu viac.

Táto túra je tak trochu tajným tipom domácich skialpinistov. Hovorím však o variante od parkoviska pod Julierpassom. Tá moja varianta bola trošku dlhšia, v spodnej časti som narazil aj na nepríjemnú kôru ale rozhodne to stálo zato. Za necelé tri hodiny som nastúpal a zlyžoval 1250 v.m. a vybavil isto viac ako som čakal...