Skialp Julierpass: Polaschin, Coluonas a Lagrev

19.12.2016
skialp-julierpass-polaschin-coluonas-a-lagrev

December v Engadine. už tradičné suchoty. Našťastie sneh napadol v novembri. Všade tvrdo, ľadovo, doskovo. No nechoď na túru keď môžeš.

Vyrážam od parkoviska pod Julierpassom v smere od Silvaplany.(cca 2170m.) Slúži ako východisko na túru predovšetkým na Piz Lagrev. Severná orientácia svahov zaručuje často dobré podmienky.

Od auta to vôbec nevyzerá, že sa dá. S veľkou dávkou nadšenia a lásky sa ale dá v pohode.

V strmom svahu popri ľadopáde používam haršajzne. Na plošine nad ľadopádom odbočujem z klasickej výstupovej trasy doľava. Stúpam hore žlabom. Neskôr už na mačkách. Ešte pod sedielkom nechávam lyže. Ďalej už naľahko. Skalný hrebienok leziem v skeletoch aby som zistil, že tadiaľto to nepôjde. Zliezam naspäť. Vraciam sa kúsok po mačky. Traverzujem a o chvíľu som hore.

pod_vrcholom_Piz_Polaschin_3013m._už_okukujem_ďalšie_ciele_Coluonas_vpravo_a_Lagrev_vľavo

Piz Polaschin 3013m. je krásna pyramída viditeľná už zo St.Moritzu. Nechodí sa tu často. Ako som tak minulé roky pobehoval po okolí padol mi do oka... :)

Pekný deň sa týmto len začína. Traverzujem, naliepam pásy, šliapem aj po jazere pod úzky žlab, ktorý už mám tiež dlhší čas vyhliadnutý. Pustí ma hore či nie?

Pustil a čoskoro sa už škerím na okolie z kopčeka Piz da las Coluonas. Z tohto smeru som tu ešte nebol. Vraciam sa naspäť rovnako až pod žlabík. Šúcham, traverzujem, naliepam pásy a šup ho do posledného dnešného výšlapu.

Vedie_k_nemu_totiž_tento_dlhýýý_hrebeň

Piz Lagrev sa v zime obyčajne nenavštevuje. Väčšinou sa lyžiari uspokoja s tzv. skivrcholom. Stopa je však natiahnutá exponovaným hrebeňom až na hlavný vrchol.

Parádny začiatok sezóny. Tri kopce z toho jeden úplne nový pre mňa. Nastúpal som cca2000v.m. Zábava trvala 5:30 hod. dňa 17.12.2016

Základ snehový je, také životné minimum, takže čakáme na sneh!!!