Skialp Julierpass: Piz d´Emmat Dadora

14.01.2017
skialp-julierpass-piz-d´emmat-dadora

Švajčiarsko - St. Moritz - Julierpass skialparena

Tá úžasná rozmanitosť a dostupnosť skialpových cieľov Julierpassu ma neprestáva nadchýnať. Táto túra je spracovaná z archívu z roku 2016 - (4. marec). Parkovali sme pri Hospici La Veduta. Oproti parkovisku sa prejde cez cestu, zapnú sa lyže a šlapeme. Najprv do sedielka pod Coluonasom. Odtiaľto sa pustíme na pásoch ku zamrznutému jazeru. Náš cieľ je tentoraz Piz dEmmat Dadora. Ten pravý kopec z dvojice krásavcov s čudáckymi menami.

Od jazera hore členitým terénom. Podklad je tu vápencový. Pripomína Dolomity. Prešlapávame stopu a snažíme sa viesť ju čo najmiernejším terénom. Žlabom vystupujeme na vrcholový hrebeň. Chvíľu ideme aj napešo s lyžami na chrbte. Na hrebeni už postupujeme bez problémov až na vrchol. Je treba dávať akurát pozor na preveje a neísť moc vpravo. Vrcholové plato je rozľahlé a človek ani nemá pociť, že ho ohraničujú strmé steny.

foto_archív,_červená_trasa_výstupu

Výhľady na vrchole ktorý tesne minul tritisícmetrovú hranicu sú parádnou odmenou za námahu pri výstupe. Kocháme sa pohľadom na desiatky vrcholov od Bergelu až po kopce nad Davosom.

Naspäť sa vraciame rovnakou trasou. Pri jazere opäť nalepujeme pásy. Zo sedielka už nasleduje zjazd až ku autu. Táto túra sa dá odporúčať aj keď nemáte času na celý deň. Nastúpali sme necelých 1000 výškových metrov.

užitočné info:  www.laveduta.ch hospiz na Julierpasse (2233m.) je "vysokohorská skialpová chata" pred ktorou zaparkujete svojím autom...

Fotky Skialp Julierpass: Piz d´Emmat Dadora

RE: Skialp Julierpass: Piz d´Emmat Dadora
Tatiana 21.01.2017
Tak predsa sa St. Móritzko vytasil so sniežikom na nový rok a obaja spolu. Všetko dobré do nového roku, Julierpass je bomba na všetky strany a ešte pekný oblek ala Janko Hraško.

Martin 21.01.2017
všetko dobré v novom roku aj Tebe Táňa. Tento článok je síce z minulej zimy ale na julieri je dobre aj aktuálne, fotoreporty zatiaľ len na FB