Skialp Julierpass: Crappa de Toci a vianočné panoramata

03.01.2019
skialp-julierpass-crappa-de-toci-a-vianocne-panoramata

Švajčiarsky Julierpass neďaleko St. Moritzu, 22.12.2018

Podmienky sú na december výborné a ja vyrážam od auta ktoré parkuje na zátačke nad hospicom. Prehupnem sa cez briežok a zjazdujem na pásoch kúsok do ústia doliny val dAgnel. Dolinou si to prášim hore po luxusnej stope. Až počas šlapania si v hlave dávam dokopy plán na dnešnú túru. Hodín mám iba zopár. Žiadny celý deň to nebude. Na rovinke pod Campagnungom odbočujem na stopu vľavo. Po nej sa dostanem na Vrchol Crappa de Toci. Ešte nikdy som tu nebol. Vychutnávam výhľady a fotím pre mňa nové uhly na už známe kopce.

zľava_Piz_Neir_a_Crappa_da_Toci_2860m.

Púšťam sa do prvého zjazdu. Ďalším cieľom je Campagnung. Je to známy kopec. Taká tutovka ktorá sa dá ísť aj keď je veľa čerstvého snehu. Na vrchole sa nezdržujem. Odliepam hneď pásy a po krátkom zjazde znovu nalepujem. Čaká ma kopec s netypickým názvom: P3000, aspoň tak som to vyčítal v skialpovom sprievodcovi Engadinu. Je v ňom (sprievodcovi) ináč 400 vrcholových cieľov pre skialpinistov... hmm no iný kraj

Na starom známom Péčku len vo vetre prebehnem cez vrchol a namierim si tu ku žľabu so severovýchodnou orientáciou. Už som si ho dlhšie obzeral. Zhora si ho zrentgenujem a usúdim, že budem dnes zdržanlivý...

zľava:_P3000,_Surgomda,_Corn_Alv,_Julier

Zlyžujem dole popri mojej výstupovej trase. V závere si aj tak dávam variantu ktorú som ešte nikdy nelyžoval. Teraz tu sú ale prvý krát stopy za posledných 5 rokov a to nemôžem nevyužiť. V doline znovu nalepím pásy a tentoraz už musím prešlapávať stopu. Smerujem do žľabu ktorý som si pred chvíľou obzeral zhora, tentoraz ho skúsim zdola. Asi v polovici sa opäť rozhodujem otočiť. Zjazdujem popri výšlapovej stope v premenlivých snehových podmienkach. Každých pár metrov niečo iné.

Piz_Platta_3392m.

V doline nalepím teraz už posledný piaty krát pásy a cez sedlo pri vrchole Corn Alv sa prehupnem do dolinky ktorou sa rýchlym zjazdom dostanem za pár minút k autu. Štvorhodinový výbeh je za mnou. Kvalitná segmentácia trasy, - taký pekný názov som im dal týmto výbehom ;)

Skialpový raj na Julierpasse môžeme pre túto sezónu považovať za otvorený v plnom rozsahu...

4:08hod, 14,2km., 1640v.m.

Fotky Skialp Julierpass: Crappa de Toci a vianočné panoramata

RE: Skialp Julierpass: Crappa de Toci a vianočné panoramata
Čendo 03.01.2019
Všetko naj v Novom roku želám a tešíme sa na ďalšie úžasné reporty z domova aj zahraničia.Pekná snehová nádielka prišla aj k nám,tak dúfam,že nepríde veštica jaraba a neohlási zasa nejaký odmäk :D

Jaraba 03.01.2019
Poslušne hlásim príchod! :-P Ale môj meteoradar tentokrát nezaznamenáva až také katastrofy. Od pondelka nastupujem opäť do práce, takže predpokladám krásne, slnečné a mrazivé počasie s množstvom previazaného snehu. Podľa fungovania Murphyho zákonov zaručene!