Skialp Bivio - Roccabella 2727m.

13.02.2016
skialp-bivio-roccabella-2727m-

Kúsok smerom na sever z Julierpassu je malá horská osada Bivio s ešte menším lyžiarskym strediskom. Nie je tam ani jedna sedačka len kotvové vleky - skôr taký skiskanzen. V smere od Julierpassu ešte pred vjazdom do Bivia natrafíme na malé parkovisko, neplatí sa. Je tu odstavených pár Camperov s hrdým nápisom "Camping" na druhej strane cesty zase dolná stanica vleku s menšou drevenou reštauráciou.

Parkujeme a vyrážame v snehovej biede najprv po poratrakovanej ceste smerom na Septimerpass. Pri prvých usadlostiach odbočujeme cez potok vľavo a po už predšlapanej stope po lúkach pomedzi kamene len mierne strmo vpred - ku našemu dnešnému cieľu:

Roccabella 2727m. je výrazný končiar pekne viditeľný z Julierpassu. V smere od juhu má svahy porastené trávou poprekladanou kameňmi s prijateľným sklonom. V priaznivých snehových podmienkach tu je určite veľa možností kadiaľ sa dá dostať hore ale i dole.

výhľady_na_Bivio

Tie však určite nepanujú v deň nášho výstupu. Po stope prichádzame do sedla. Obdivujeme výhľady na kopčeky ktorým kraľuje Lagrev, Grevasalvas, Coluonas, Piz Julier a kopec ďalších. Záver už miestami sneh vystrieda tráva, terén sa pristrmuje ale počasie aj napriek neskoršiemu času hovorí: "Choďte!"

Fotovrcholy prichádzajú tesne pod vrcholom na exponovanom hrebeni po ktorom sa na pásoch dostaneme až celkom hore.

Výhľady úžasné, desiatky kopcov, niektoré aj významné, na všetky strany. Zjazd v tej kôre nestál za nič, išlo len o to zdravý dôjsť dole. Aj o tom je skialp, nie len o ujúkaní v prašane.

Pekná, jednoduchá a pomerne aj často vyhľadávaná túra. Cca 1000 v.m. za tri hoďky výšlapu, návrat tou istou cestou.

Fotky Skialp Bivio - Roccabella 2727m.