Freedom-ing na Grand Combine (4310m)

26.06.2014
-freedom-ing-na-grand-combine-4310m-

Budíček 2:30 a už o 3:00 ráno vyrážame s troma skupinkami kolegov z chaty Cabane Panossiere (2600m). Sprvoti počasie neposlúcha a musíme bojovať s tmou a hustým snežením. Trápi nás neistota, ale s prvými lúčmi slnka okolo 5:30 sa počasie umúdri a čaká nás príjemný výstup po ľadovci pod azúrovým nebom. Krátku pauzu na Plateau du Dejeuner si spestrujeme pohľadom na okolité vrcholy pocukrované čerstvým snehom.

Čaká nás jemná technická pasáž v Culoir du Gardien, hodnotená sprievodcom AD. Vďaka ideálnym podmienkam sa strmým stúpaním dostávame až k "ľadovej hradbe" pod vrcholovým serakom. Pomerne rýchlo nachádzame cestičku v labyrinte ľadu a hora nás vpúšta na vrcholové plató.

Teraz už len pohodový výstup na jasný vrchol, kam prichádzame na pravé poludnie. Z vrcholu sa kocháme pohľadmi na menšieho brata Petit Combin a ostatných alpských velikánov: Matterhorn, Mont Blanc, Dent´d Herens, Dom. Okruh uzavierame zjazdom v prašane... Áno v prašane! Koncom mája! Hodnotím to ako jeden z najvydarenejších skialpov.

Pre takéto dni stojí za to žiť...

Video z akcie

Pavol Šurda

Fotky Freedom-ing na Grand Combine (4310m)

RE: Freedom-ing na Grand Combine (4310m)
Jano 26.06.2014
Velmi krasny kopec, aj od chaty Valsorey dobre pristupny. Po ceste pri Haute Route.