Zoznam článkov od 1 do 15 (z 151) >>

Skialp-Zahraničie

Val Forno - v skialpovom raji

14.05.2019
Švajčiarsko - Horný Engadin - Maloja - Val Forno (26-27. 03. 2019) Pri jazde autom v smere z Maloje (1815) na Chiavennu po asi dvesto metroch odbočíme vľavo. Úzka cesta v hustom lese nás zakrátko dovedie na už známe parkovisko. Ideálne východisko na túru do Val Forno. Parkovné sa tu nevyberá. Z parkoviska vyrážame najprv po bežeckej stope popri bezpečnostnej nádrži ktorá má za úlohu v lete zastavovať prívalové dažde. Prejdeme cez mostík nad hlbokým kaňonom a pokračujeme po vyratrakovanej bežeckej stope smer Lej Cavloc. Táto v zime udržiavaná bežecká sto...   Celý článok
29.03.2019 Berninské Alpy Diavolezza, parkovisko ráno tesne pred ôsmou. Stíhame ešte prvú lanovku, Slávka využíva sezónny lístok, jedna jazda stojí aktuálne 25.50 CHF. Hore na Diavolezze sa už nemusíme ponáhľať, v klude si dáme sedačky, pripravíme výstroj a dokončíme raňajky. Vonku sa najprv pokocháme výhľadmi, počasie už je pekných pár dní Tip-top ako sa hovorí v tejto krajine. Lyžujeme dole na ľadovec svahom vľavo popod Piz Trovat. Tam už sa chystajú na výstup prvé skupinky. Túra na Piz Palú je veľmi populárna aj napriek tomu že vedie cez nepr...   Celý článok
Deň nula 20.3. je spojený s postupnou nakládkou účastníkov zájazdu a jazdou po rakúskych a nemeckých diaľniciach,kde hojne využívame waze,hlavne na dodržiavanie obmedzenej rýchlosti IG-L v úsekoch s radarmi.S dvoma alebo tromi zastávkami na doplnenie paliva v aute a našich žalúdkov cesta ubehne do Gaschurnu v Rakúsku v družnej debate s vidinou skvelého počasia pomerne rýchlo.Predchádzajúce dni v cieľovej oblasti napadlo viac ako meter snehu a dva posledné podmienky výrazne stabilizovalo. Prespíme v útulnom penzióniku a o 8mej ráno 21.3. stepujem...   Celý článok
 Švajčiarsko, Engadin, St.Moritz, Pontresina  Val Roseg, dolina v kúte Engadinu ponúka veľké možnosti nielen pre skialpinizmus... na jej konci, na hranici s ľadovcom nachádza sa malá chata Coaz. Chata na konci sveta býva koncom zimy rajom pre lyžiarske túry. Aj keď je vzdialená od civilizácie, s pomocou lanovky v lyžiarskom stredisku Corvatsch sa dá na ňu dostať pomerne rýchlo aj keď nie jednoducho. Chatár Ruedi rozpráva ako sa nedávno ponáhľal a traverz z hornej stanice lanovky na chatu prekonal za 35 minút. "No hej ale to bola cesta do roboty!" Pri ...   Celý článok
Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Piz Bever 3230m. Piz Bever, prvý krát som ho uvidel asi zo Surgondy pred šiestimi rokmi. A potom ešte veľa krát z rôznych uhlov a rôznych vrcholov. Vždy som si ho odfotil a pozoroval som ten pre lyžiara príťažlivý juhozápadný svah. Aj som si ho foťákom približoval a hľadal stopy, nikdy som však žiadne nenašiel. V skialpovom sprievodcovi nie je o tomto vrchole zmienka, netuším prečo. Piz Bever patrí medzi tzv. vrcholy druhého sledu v pohľade od Julierpassu. V smere od St. Moritzu je potrebné rovnako absolvovať najprv stúpan...   Celý článok
 Švajčiarsko, Engadin, St.Moritz, Julierpass, 8.2.2019 Skialpový Disneyland, tak nazývam túto oblasť bez ľadovcových trhlín s množstvom ľahších a stredne náročných túr. Vyrážame od parkoviska ktoré slúži ako východisko na Piz Lagrev. Dnes však chceme ostať celý čas na slnku a tak prejdeme cez cestu a ideme opačným smerom. Valletta da Julier sa volá dolinka medzi kopcami Julier a Valletta. Po vystúpaní nad práh doliny sa nám otvorí krajina veľkých bielych plání. Ostávame v prešlapanej stope. Dnes nebudeme prešlapávať svoju. Teda až na ten záver. ...   Celý článok
 Švajčiarsky Julierpass neďaleko St. Moritzu, 22.12.2018 Podmienky sú na december výborné a ja vyrážam od auta ktoré parkuje na zátačke nad hospicom. Prehupnem sa cez briežok a zjazdujem na pásoch kúsok do ústia doliny val dAgnel. Dolinou si to prášim hore po luxusnej stope. Až počas šlapania si v hlave dávam dokopy plán na dnešnú túru. Hodín mám iba zopár. Žiadny celý deň to nebude. Na rovinke pod Campagnungom odbočujem na stopu vľavo. Po nej sa dostanem na Vrchol Crappa de Toci. Ešte nikdy som tu nebol. Vychutnávam výhľady a fotím pre mňa nové uhly n...   Celý článok
Švajčiarsko - St.Moritz - Champfér - Piz Surlej 3188m. 18.12.2018, 1475v.m., čas celkový: 3:40hod. Štartujem v údolí neďaleko St.Moritzu. Už nacvičenými skratkami a chodníčkami, čiastočne po bežeckej trati, neskôr aj po zjazdovke Hahnensee ktorá ešte nie je v prevádzke sa dostanem ku hornej stanici sedačky. Tu sa začína zjazdovka spájajúca stredisko Corvatsch a St. Moritz. Tu sa dnes začína aj moja ozajstná skialpová túra keďže šlapanie po zjazdovke sa určite nedá takým honosným názvom označiť. Prechádzam popri stanici sedačky a púšťam sa do ter...   Celý článok
Švajčiarsko, Engadin, St.Moritz - Julierpass 2284m. Skialpový Disneyland v oblasti Julierpassu sme na tejto stránku už popisovali mnohými článkami. Dnes sa vyberieme len na takú poobedňajšiu chuťovku. Vyrážame z parkoviska pri novej, čudesnej veži. Ideálne parkovisko na zatáčke kúsok nad Hospizom je totiž v sobotu na obed plné. Od parkoviska to ale netrvá dlho a sme napojení na prešliapanej autostráde. Tadiaľto sa šliape aj na Surgondu v pozadí. My dnes ideme na menší kopček rovno oproti Piz Valletta s názvom Muot Cotschen. V preklade niečo ako červený hre...   Celý článok
Sneh mizne ako dobré predsavzatia. Pomoceš sa ešte na pásoch po svahoch jarného Ďumbiera a Chopka a povieš si: finito. Výstroj je už uložená na letnú hybernáciu ale teba ešte čosi pokúša. Dolomity snehovo stále vyzerajú výborne, signora Marmolada ti nedá spávať. Dáš návrh Momovi a hoci mal celkom iné plány, mám ho ihneď na lopate. A Marek? Ani som nedopovedal a už má pobalené. Vyrazili sme z Banskej Bystrice Marekovou Octáviou, ktorú bolo treba cestou prikŕmiť fľaštičkou oleja, neskôr nás poriadne vystrašila, keď pod sedlom Fedaia to vyzeralo...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz Nad St. Moritzom sa vypína horský hrebeň v ktorom je San Gian len jedným z vrcholkov uložených vedľa seba. Priamo z tohto vrcholu ale vedie parádna možnosť zjazdu severnými a v spodnej časti západnými svahmi až dole do Moritzu. Približne 1300 výškových metrov nepretržitého zjazdu.  Zjazd z vrcholu San Gian (3134m.) do St. Moritzu je najznámejším a najkvalitnejším zjazdom v bezprostrednej blízkosti Moritzu. V dolnej časti sa napája na zjazdovku Hahnensee končiacu pri hoteli Kempinski. Tento zjazd nie je klasickým frírajdo...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Champfer Lyžiarske stredisko nad St.Moritzom je zo západu ohraničené výraznou dolinou Val Suvretta. Táto je používaná frírajdistami zjazdujúcimi z Piz Nair ale rovnako aj klientami heliski ktorých vrtuľník vysadzuje na protiľahlom Corn Camoutsch. Dolina je prevažne mierna, stopy lyžiarov sú väčšinou priame a tak pri výšlape na pásoch od Champferu sa dá využiť tvrdý vyjazdený podklad, natrafil som dokonca aj na starú výstupovú stopu. Dolina je to síce mierna ale zase o to dlhšia a preto treba natiahnuť krok...  Val S...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St. Moritz - Val Roseg - 14.02.2018 Po dvoch veľmi slabých zimách je konečne od začiatku tejto zimy slušný základ a dajú sa podnikať kvalitné túry v celom Engadine. Trochu škoda toho silného vetra, ktorý v oblasti vrcholov a hrebeňov odfúkol veľkú časť snehu preč... V tento deň som vyrazil ráno pred siedmou z hotela Roseggletscher smer Piz Tschierva. Trasa vedie najprv po bežeckej stope ktorá je konečne po dvoch rokoch znovu upravená v plnom rozsahu. Z nej po asi 20 minútach odbočujem ku moréne ľadovca a popri nej šlapem ku chate ...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - Julierpass 2284m. Skialpovú oblasť rozprestierajúcu sa po oboch stranách cesty vedúcej cez Julierpass tu už máme výborne spracovanú. Na doplnenie pridáme ďalšiu variantu na samostatný vrchol s trochu netypickým názvom P (Punkt) 3000. To číslo znamená nadmorskú výšku vrcholu čiže od parkoviska pod Hospizom (2205m.) bude prevýšenie 800 metrov. Neznie to nejak brutálne ale dolinou Val dAgnel je stúpanie len mierne a tak bude treba trošku natiahnuť krok.  Po januárových sneženiach je prvá stopa na Julieri natiahnutá ako vždy práve ...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Julierpass Táto výborná skialpová oblasť s vysokou garanciou snehu, nástupmi priamo od auta, vysokou variabiliou a pestrosťou túr sa nám len tak ľahko nezunuje. Možností sa tu dá namiešať do sýtosti a tak v polovici marca 2017  vyrážame na tutovku. Piz Surgonda.    Aby sme sa ale stále nešúchali po tom istom zvolíme nástup nie od Hospizu ale o dolinku skôr od parkoviska (2196m.) z ktorého sa vyráža na Piz Lagrev opačným smerom. Odtiaľ stúpame najprv dolinkou Valletta Julier, neskôr sa prepletáme pomedzi kopčeky a j...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 15 (z 151) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.